Mi az a kontaktszemély, és miért jó, ha megadok ilyet?
A kontaktszemélyek azok a felhasználó által megadott személyek (családtag, hozzátartozó, gondozó, szomszéd ), akiket szükség esetén a diszpécser gyorsan értesíteni és mozgósítani tud a segítségnyújtásra és a felmerülő probléma megoldására.
Azért fontos, hogy minden Gondosóra felhasználónak legyen megadva legalább egy kontaktszemélye, mert előfordulhat olyan helyzet, amit a diszpécsereink nem tudnak megoldani saját hatáskörben (pl. személyes jelenlétre van szükség, mert elesett az ügyfél az udvaron, közművekkel kapcsolatos ügyintézésre van szükség vagy éppen elfogyott a tűzifa és a kihűlés veszélye fenyeget), ilyenkor olyan személy bevonására van szükség, aki könnyen és gyorsan elérhető. Az a legszerencsésebb, ha az első helyen megadott kapcsolattartónak (családtag, ismerős, szomszéd) van kulcsa a Gondosórát viselő lakásához, és lehetőség szerint a közelben lakik, valamint bizalmi kapcsolatot ápolnak egymással.
Nem tudok/nem akarok megadni kontaktszemélyt, így is regisztrálhatok?
Igen, kontaktszemély megadása nélkül is lehet regisztrálni. Ennek ellenére javasolt kontaktszemélyt megadni a szolgáltatás igénybevételéhez.
Hány kontaktszemélyt adhatok meg?
A regisztráció során egy kontaktszemély megadására van lehetőség. További kontaktszemélyeket (maximum 5 kontaktszemélyt) később, a jelzőkészülék kiszállítása után, a diszpécserszolgálat ügyfélszolgálatán lehet megadni, telefonon keresztül.
Gyerekeim külföldön élnek, őket is megadhatom kontaktszemélynek?
Természetesen igen, azonban javasolt az első kontaktszemélynek olyan személyt megjelölni, aki a közelben él, esetleg van kulcsa a Gondosórát viselő lakásához, vagyis bizalmi kapcsolatot ápolnak egymással. Másodlagos, harmadlagos kontaktszemélynek is lehet olyan személyt megadni, aki külföldön él, ha onnan is tud segíteni.
Megadhatjuk egymást a feleségemmel/férjemmel kontaktszemélynek?
Igen, ennek nincs akadálya, azonban érdemes azt is figyelembe venni, hogy egy felmerülő, mindkettőjüket érintő probléma esetén a kontaktszemély nem tud feltétlenül segíteni.
Megváltoztathatom a kontaktszemélyt? Mi a módja ennek?
Igen, a Gondosóra sárga gombjának megnyomásával felveheti a kapcsolatot a Diszpécserközponttal, ahol rögzíteni tudják a kérését a kontaktszemély módosításával kapcsolatban.
Nincs sem telefonom, sem mobiltelefonom, hogyan ér el a kontaktszemély?
A kontaktszemély felkeresheti Önt a lakhelyén, vagy visszajelezhet a Diszpécserközpontnak, ha nem tudja felvenni Önnel a kapcsolatot A Diszpécserközpont lehetőségei szerint mindent megtesz, hogy a kontaktszemély kapcsolatba léphessen Önnel.
Hogyan tud a felhasználónak segíteni a kontaktszemély?
A jelzőeszköz segítségével a felhasználó jelzést küld a Diszpécserközpontnak, ahonnan rövid időn belül bejelentkezik egy diszpécser az eszközön keresztül, amely során tájékozódik, hogy miben van szüksége segítségre. Ha a felhasználó és a diszpécser közösen arra a megállapításra jutnak, hogy a kontaktszemély bevonására van szükség a helyzet megoldásához, akkor a rendszerben rögzített elérhetőségeken a diszpécser felveszi a kapcsolatot a kontaktszeméllyel. A sikeres kapcsolatfelvétel érdekében célszerű, ha a kontaktszemély előre elmenti a telefonjába azt a központi telefonszámot, amelyről minden esetben hívni fogja őt a Diszpécserközpont egy beérkező jelzést követően.
Milyen telefonszámról kereshet a diszpécserszolgálat, ha kontaktszemély vagyok?
Esetjelzéskor a diszpécser a következő számról értesíti a kontaktszemélyt: 06-1 880-6832. Kérjük, minden kontaktszemély mentse el a telefonjába ezt a telefonszámot!
Ha látom, hogy hívtak erről a számról de több személynek is a kontaktszemélye vagyok, visszahívhatom ezt a számot?
Nem, ilyen esetekben a +36 1 880 6831-es telefonszámon hívható a Szolgáltató Ügyfélszolgálata hétköznapokon és munkaidőben 9:00 és 17:00 óra között.
Milyen esetekben kereshetnek engem, mint kontaktszemélyt?
Minden esetben értesítik a kontaktszemélyt, amikor a felhasználó jelzést adott le a Gondosórán keresztül, kivéve, ha a felhasználó kifejezetten kéri, hogy ne jelezzék a kapcsolattartónak.
Kötelező lakáskulcsot adni a kontaktszemélynek?
Természetesen nem kötelező, pusztán lehetőség. A kulcs átadása a kontaktszemélynek olyan vészhelyzetek esetén bizonyul hasznosnak, amikor a felhasználónak fizikai segítségre van szüksége.
Milyen adatokra van szükség a kontaktszemélyenek a regisztrációhoz?
A kontaktszemély regisztrálásához kötelezően a pontos név, születési név, kapcsolati viszony és a telefonszám megadására van szükség.
A kontaktszemély a jelzőeszközön keresztül tud beszélni a felhasználóval?
A jelzőeszközön keresztül csak és kizárólag a diszpécser tud kommunikálni a felhasználóval! A kontaktszemélyt veszélyhelyzet esetén a diszpécser értesíti úgy, hogy folyamatos kommunikációba marad a felhasználóval.
Több hozzátartozót is hozzáadhatok a mobil alkalmazáshoz?
Igen, az alkalmazás lehetővé teszi, hogy több hozzátartozót is hozzáadjon kontaktszemélyként a fiókjához. Ezt a "Személyek" menüpontban található „Kontaktszemélyek” gombra kattintva teheti meg.
Az applikációban a felhasználóhoz rendelt kontaktszemélyek a Gondosóra rendszerében is megjelennek, mint további kontaktszemélyek? (Azaz őket is kereshetik telefonon, ha velem bármilyen baj történik?)
Igen, az alkalmazásban a felhasználókhoz rendelt kontaktszemélyek a Gondosóra rendszerében is kontaktszemélyként jelennek meg. Az értesítési sorrendjüket tetszés szerint beállíthatjuk az applikációban.
Az applikációban van lehetőség új kontaktszemély hozzáadására?
Igen, a kontaktszemély felvétele gomb megnyomásával, a kontaktszemély adatainak megadásával lehet felvenni. A sikeres mentést követően a meglévő kontaktszemélyeket követően kerül az utolsó helyre. A rögzítést követően van lehetőség a meghatalmazás megadására is.
Az applikációban van lehetőség a kontaktszemélyek sorrendjének a cseréjére?
A kontaktszemélyek előtt lévő számjegy jelzi azok értesítési sorrendjét. A sorrendnek megfelelően kerülnek értesítésre a kontaktszemélyek, ha arra szükség van. Drag and droppal, azaz az adott elem (kontaktszemély) elmozdításával áthelyezhetők.
A módosítást csak a felhasználó a saját adataira (kontaktszemélyeire) vonatkozóan teheti meg, illetve csakis a meghatalmazással rendelkező kontaktszemély járhat el helyette.
Az alkalmazásban van lehetőség a kontaktszemély törlésére?
Igen, a kontaktszemély törlésére is van lehetőség, a kuka ikon megnyomására egy figyelmeztető üzenetben kér megerősítést a törlésre vonatkozóan az alkalmazás.
Törléskor a törölt kontaktszemélyt követő kontaktszemélyek sorrendje módosul (1-gyel előrébb kerülnek). Megengedett az is, (de nem javasolt), hogy valakinek ne legyen kontaktszemély megadva.
A törlést csak a Felhasználó a saját adataira (kontaktszemélyeire) vonatkozóan teheti meg, illetve csakis a meghatalmazással rendelkező kontaktszemély járhat el helyette.