Megkaptam a jelzőeszközt, de nem működik. Mit tegyek?
Ha bármilyen meghibásodást észlel a készüléken, kérjük, vegye fel a kapcsolatot a Diszpécserközpont Ügyfélszolgálatával a 06-1 880-6831-es telefonszámon hétfőtől péntekig 9:00-17:00 óra között vagy az
Hogyan kell „beüzemelni” a készüléket?
Ha átvette a futártól a jelzőkészülékét, kezdje meg annak feltöltését a dobozban található töltővel. Ezután nincs más dolga, mint megvárni, hogy a jelzőeszköz feltöltődjön – ekkor a piros LED már nem villog, hanem folyamatosan világít –, majd a szintén a dobozban található karpántba helyezze bele a jelzőeszközt és így tegye fel a csuklójára vagy akassza a nyakába a nyakpánttal.
Annak érdekében, hogy Ön is és a Szolgáltató is megbizonyosodjon róla, hogy működik a jelzőeszköz, első alkalommal szükséges egy teszthívás. Ehhez kérjük, egyszerűen nyomja meg hosszan (4-5 mp) a főgombot a Gondosóráján. Ha a teszthívás tökéletesen működött, nincs más teendő, mint használni a készüléket.
Megkaptam a jelzőeszközt, de nem tudom beüzemelni. Mit tegyek?
Ha nem sikerül beüzemelni a készüléket, kérjük, vegye fel a kapcsolatot a Diszpécserközpont Ügyfélszolgálatával a 06-1 880-6831-es telefonszámon hétfőtől péntekig 9:00-17:00 óra között vagy az
Lehet „szüneteltetni” a szolgáltatást, ha nem akarom magammal vinni utazáskor a jelzőeszközt?
Igen, lehet a szolgáltatást szüneteltetni. A szüneteltetést a Diszpécserközpont Ügyfélszolgálatának kell jelezni a 06-1 880-6831-es telefonszámon hétfőtől péntekig 9:00-17:00 óra között vagy az
Megkaptam a jelzőeszközt, de meghibásodott a készülék / készülék tartozéka. Mit tegyek?
Amennyiben úgy észleli, hogy a jelzőeszköz vagy a készülék tartozéka meghibásodott, jelezze a diszpécserszolgálatnak a készüléken keresztül, vagy az Ügyfélszolgálat felé a 06-1 880-6831-es telefonszámon hétfőtől péntekig 9:00-17:00 óra között vagy az
Elvesztettem / ellopták a jelzőeszközt, mi a teendőm?
Amennyiben észleli, hogy az eszköze nincsen meg, úgy azt azonnal jelezze ügyfélszolgálatunk felé. Az ügyfélszolgálaton lévő kollégák elveszett eszköz esetén protokoll szerint járnak el, a rendszerben lévő eszközadatok, illetve a diszpécseri részleg bevonásával az eszköz pillanatnyi helyzete is megállapításra kerül. Ezeket az adatokat felhasználva tudnak pontos képet nyújtani a felhasználók felé, akik sok esetben a segítség által meg is találják az eszközt.
Ha az eszköz a keresési protokoll ellenére sem kerül meg, úgy amennyiben a felhasználó kéri, az azonnali eszközcserét jelent a Szolgáltató számára.
Az ellopott eszközök esetében, ha hivatalos úton – rendőrségi bejelentés útján – értesül a Szolgáltató róla, jegyzőkönyvet vesznek fel, a felhasználó számára pedig csereeszközt biztosítanak.
Mi történik, ha lemerül a jelzőeszköz?
Ennek megelőzése érdekében 30%-os töltöttségi szintnél az eszköz automatikusan bemondja, hogy töltés szükséges. 10% körüli töltöttségi szint elérésekor a Diszpécserközpont a készüléken keresztül felveszi kapcsolatot a felhasználóval, felhívva a figyelmet a jelzőeszköz feltöltésére.
Honnan tudom, hogy le fog merülni a jelzőeszköz?
A jelzőeszköz egyszeri hangüzenettel és a piros LED sűrű villogásával jelzi, ha töltés szükséges.
Megváltoztathatom a kontaktszemélyt? Mi a módja ennek?
Igen, a főgomb megnyomásával felveheti a kapcsolatot a Diszpécserközponttal, ahol rögzíteni tudják a kérését a kontaktszemély módosításával kapcsolatban.
Nincs sem telefonom, sem mobiltelefonom, hogyan ér el a kontaktszemély?
A kontaktszemély felkeresheti Önt a lakhelyén, vagy visszajelezhet a Diszpécserközpontnak, ha nem tudja felvenni Önnel a kapcsolatot A Diszpécserközpont lehetőségei szerint mindent megtesz, hogy a kontaktszemély kapcsolatot tudjon teremteni Önnel.
Mi történik, ha bajban vagyok és nem ér el a kontaktszemély?
A jelzőeszköz segítségével a felhasználó jelzést küld a Diszpécserközpontnak, ahonnan rövid időn belül visszahívja egy diszpécser az eszközön keresztül a felhasználót, amely során tájékozódik, hogy miben van szüksége segítségre. Ha a felhasználó és a diszpécser közösen arra a megállapításra jutnak, hogy a kontaktszemély bevonására van szükség a helyzet megoldásához, akkor a rendszerben rögzített elérhetőségeken a diszpécser felveszi a kapcsolatot a kontaktszeméllyel. A sikeres kapcsolatfelvétel érdekében célszerű, ha a kontaktszemély előre elmenti a telefonjába azt a központi telefonszámot, amelyről minden esetben hívni fogja őt a Diszpécserközpont egy beérkező jelzést követően.
Segítségkérés esetén elegendő, ha a főgombot megnyomom?
Igen, a jelzőeszköz főgombját hosszan kell megnyomni, kb. 3-4 másodpercig.
Ha hordom a jelzőeszközt, mindig tudni fogják, hogy hol vagyok?
A rendszer nem tárolja a helyadatokat, viszont a jelzőeszköz jelzi azokat. Így a diszpécsernek lehetősége van hozzáférni a felhasználó aktuális helyadataihoz olyan helyzetben – például eszméletvesztés esetén –, amikor szükséges tudnia, hogy hol tartózkodik a felhasználó és hogy hova kell küldenie a segítséget.
Csak én hívhatok segítséget, vagy engem is felhívhatnak a jelzőeszközön?
A Diszpécserközpont abban az esetben hívja Önt, ha Ön a jelzőkészülékéről jelzést indított, vagy annak a töltöttsége a szükséges mérték alá csökkent, vagy pedig az elesésérzékelő jelzett. Az eszköz nem telefonként működik, így más irányú, ki- és bemenő hívásra nem használható.
Milyen esetben adhatok vészjelzést?
Vészhelyzetben továbbra is a 112-t szükséges hívni, a készülék nem riaszt közvetlenül orvost, hatóságot, nem sürgősségi segélyhívó. Indokolt esetben azonban a Diszpécserközpont ebben segíthet.
Mi történik, ha nem tudok vészjelzést adni?
Mivel a jelzőeszköz ütés- és elesésérzékelővel van ellátva, így elesés esetén a jelzőeszköz automatikus riasztást küld a Diszpécserközpontba. Ha se a főgomb hosszan tartó megnyomása, se az automatikus riasztás nem történik meg, akkor a Diszpécserközpontunk nem értesül egy esetleges problémáról.
Ha elmegyek otthonról, viselhetem a jelzőeszközt?
A Gondosóra jelzőeszköz állandó viselése javasolt, ugyanakkor a szolgáltatás elsődleges célja az otthon tartózkodó felhasználó támogatása.
Átadhatom másnak a jelzőeszközt?
Nem, csak az a személy jogosult használni, akinek a nevére szól a regisztráció. Ha meggondolta magát, és mégsem kívánja igénybe venni a Gondosóra jelzőeszközt és a szolgáltatást, kérjük vegye fel a kapcsolatot a Diszpécserközpont Ügyfélszolgálatával a 06-1 880-6831-es telefonszámon hétfőtől péntekig 9:00-17:00 óra között vagy az
Megkaptam a jelzőeszközt, de nem használom. Hogyan tudom visszaadni?
Ha meggondolta magát és mégsem kívánja igénybe venni a Gondosóra jelzőeszközt és szolgáltatást, kérjük, vegye fel a kapcsolatot a Diszpécserközpont Ügyfélszolgálatával a 06-1 880-6831-es telefonszámon hétfőtől péntekig 9:00-17:00 óra között vagy az
Ha elesek és érzékel a készülék, ugyanúgy érkezik be a jelzés a Diszpécserközpontba, mintha megnyomnám a gombot?
Igen. Az elesésérzékelő az eszközre ható gyorsulást méri, feltételezve azt, hogy az eszközt a felhasználó viseli. A beállított küszöbértéket meghaladó gyorsulás esetén a főgomb megnyomása nélkül is jelzést küld az eszköz a Diszpécserközpontba.
Rokonom/ismerősöm megkapta a jelzőeszközt, de meghalt/beteg, hogyan juttathatom vissza?
Kérjük, vegye fel a kapcsolatot a Diszpécserközpont Ügyfélszolgálatával a 06-1 880-6831-es telefonszámon hétfőtől péntekig 9:00-17:00 óra között vagy az
Rokonom/ismerősöm megkapta a jelzőeszközt, de meghalt, használhatom én tovább, ha a jogosultsági feltételeknek megfelelek?
Nem, csak az jogosult használni a készüléket, akinek a nevére szól a regisztráció.
Ha elesést érzékel a készülék és nem tudok válaszolni, értesítik a 112-t?
A diszpécser első lépésként felveszi a kapcsolatot a felhasználóval; ha a kapcsolatfelvétel sikeres, felméri a helyzet súlyosságát, és a kontaktszemély értesítése mellett dönthet úgy, hogy értesíti a sürgősségi segélyhívót is. Amennyiben a kapcsolatfelvétel sikertelen, úgy első körben a kontaktszemélyt értesíti és szükség esetén a sürgősségi segélyhívót is.
A szolgáltatás felfüggesztése
Amennyiben a jelzőeszközt 9 hónapnál hosszabb idő óta nem tette töltőre, nem használja, úgy a szolgáltatás a felfüggesztésre kerül. A felfüggesztés alatt a jelzőeszközről riasztás, segélykérés nem indítható.
A szolgáltatás újraaktiválása, a felfüggesztés megszüntetése
Az újraaktiválás díja 0 Ft, abban az esetben, ha a szolgáltatónak nem kell új eszközt biztosítania a szolgáltatás újraaktiválásához. Amennyiben az eszköz már nem áll a Felhasználó rendelkezésre, úgy kérelmét – a Felhasználó egyidejű tájékoztatása mellett - a Szolgáltató a KSZK Nkft. számára továbbítja.